Učíme se a učíme :)

13.12.2009 17:44

12.12. - Sobota

Panička vyrazila s rodiči k babičce..no a protože věděla, že bych se tam nudila a jen by mě rozptylovali králíci se slepicema, tak mě nechala doma. Takže koukejte co se jí stalo.

Peťa si vyrazil zase na místní hon a tak jsme večer jeli pro bažanty. No a já jsem je šla vyzvednout. Myslivec mi je dával do rukou a ptal se: Cožpak slečno to se toho neštítíte? já mu odpověděla, že ne, že jsem zvyklá a navíc co bych to byla za pánečka a cvičitela kdybych se toho štitila. Načež se mě zeptal co mám v plánu. Tak jsem mu vylíčila situaci kolem výmarky. To se podíval po bráchovi, jakoby říkala ja sakra o tom ses nezmínil :) a taky mi pak řekl, že když se nám bude lovecky dařit, že nás tu rádi uvidí na honu, že není nad to pozorovat práci psů při honu. Pak mi řekl: Brácha říkal, že prý máš goldenku a že s ní cvičíš. Tak trochu překvapená jsem mu odpověděla, že se teda snažím, abych se trochu dopředu natrenovala a měla už nějakou zkušenost, před tím než budu cvičit s výmarku. Za to mě pochválil a říkal že lepší cestu jsem si najít nemohla. Což mě překvapilo, protože většina myslivců není pro výcvik lovečiny u psů bez PP. No pak se ptal jestli jsem zkoušela aport pernaté..to jsem řekla, že jsem zkoušela jestli bažanta Lauris vůbec udrží (což se povedlo), ale že aport jako aport jsem ještě neudělala. No a pak mi dal slepici -od bažanta :D s tím, že není vhodná na jídlo a nejspíš by ji stejně hodil psovi, tak ať si ji vezmu a cvičím.

13.12. - Neděle

Tak jsem neodolala a hned dopoledne šla vyzkoušet nácvik aportu bažanta.

Jen jak jsem si chystala zvěř do tašky, Lauris byla strašně napjatá a hned  mi ho chtěla brát. Tak jsem uznala, že je v dobrém rozpoložení a že snad bude ochotná se mnou spolupracovat. Vyrazily jsme na pole. Tam jsem ji za keřem odložila, aby neviděla kam vlečku táhnu. Uši měla našpicované a v očích hvězdičky. Tušila co se bude dít, ale já jsem si říkala , že určitě bažanta zapře -přece jen to byl první pokus aportu v terénu. Nicméně jsem ji vzala a s povelem ,,hledej stopa" ji vyslala vpřed. Zase si zahrála na ,,retrívra turistu" - šla částečně po stopě a částečně po svém instinktu :D Bylo vidět nadšení a já jen čekala co se bude dít. Najednou se vynořila z horizontu a co to nevidím. Držela slepici a pelášila ke mě. V tu chvíli jsem nemyslela na nic jiného, než na to co mi právě předvedla a radostně jsem ji povzbuzovala. Předsedla a vzorově předala slepici do mých rukou. Paráda, řekla jsem si. Pak jsem ji vyslala na zaječí atrapu a na srnčí nožky a všechno bez problémů přinesla. Mimochodem ani další pokusy s bažantem nebyly k zahození, vždycky ho spolehlivě vzala a přinášela..dokonce ho ani nevalchovala nebo ho nepouštěla na zem. Po náročném cvičení jsem jí dala padla :). Abych jí bažanta a zvěř celkově neznechutila :o) Je to šikulka největší. Doporučuji Vám, mrknout se na fotky z tohoto cvičení.