Večerní cvičení :) 19.4.

02.05.2010 12:28

Po dlouhé době jsme šly otestovat pár cviků z lovečiny. Npařed jsme šly na pole a pak k lesu, byl už podvečer, takže jsem se docela obávala zajíců a vycházející zvěře..rušivé elementy, ale i na ty se musíme připravovat.

Na poli jsem docela sázela na to, že uvidíme zajíce a zkusíme klidy před zvěří..Hned jak jsme přišly na pole, tak Lauris začala merčit, což signalizovalo zvěř poblíž nás. Lauru jsem měla navolno, takže jsem mohla vidět její postupování..(zajíc nebyl vidět, proto jsem se až tak nebála, že hned vyrazí a zase si nějakou dobu počkám, až se uráčí vrátit a navíc sama jsem nemohla vědět, že se jedná opravdu o zajíce a ne třeba o myš).  Její postupování sem zkusím trošku popsat i když vidět to, je mnohem lepší :)...tak napřed zůstala strnule stát a něco v okolí hypnotizovala, pak udělala pár kroků-velice rozvážných dopředu a zase strnula, čímž jsem naznala, že se o žádnou myš jednat nebude, protože po té by hned skočila a nedávala jí tolik šancí na útěk :). a při posledním kroku dokonce zvedla nohu -což bylo vystavování, které by se u retrívrů vyskytovat nemělo, ale Lauris asi zkouší ohaří metody, aby byla na podzim v obraze, když k nám doufám konečně přibyde výmarka :o). Po vystavení mi to bylo už jasné a jen jsem čekala, kdy se to skrývající zvíře pokusí o útěk a Lauris začne pronásledovat. Zajíc nakonec opravdu vyrazil a Lauris za ním (jen pro informaci, podle myslivecké kynologie je u retrívrů pronásledování do cca 200metrů žádoucí a po 200 metrech by měl být pes na povel psovoda ihned přivolán). Lauris petala jako o závod, nicméně na písknutí zpomalila a když jsem dodala povel ,,ke mě", tak se zastavila, takže jsem tohle spojení povelů znova zopakovala a Lauris se vrátila, čímž mě docela dost překvapila :) U lesa jsem, pak natáhla vlečku zajíce, zkoušela aport, odevzdávku, přivolání a šoulačku. Protože byla docela unavená z pole, tak ty povely prováděla, tak že se ještě 10x rozmýšlela jestli to vůbec má dělat. Její výkon, mě ale uspokojil, prootže poslední trénování se zvěří jsme prováděly v zimě.

Jinak přivolání se nám zase o něco více rýsuje..zase začínáme jako puberťáci na pamlsky, ale pokud to má pomoct, tak proč ne, aspoň má důvod poslouchat :) Další dobrá zprávička je, že Lauris začíná mnohem více poslouchat na povel vpřed (ať už na aport nebo na stopu). Začínáme zase pilovat aport z vody a to s předsednutím, aniž by se před tím otřepala a pustila u toho aport. Takže výcviku ZDAR :o)