Cvičíme, cvičíme...

12.12.2010 18:42

 Tak a teď konečně k naší nejoblíbenější činnosti - loveckému výcviku. Se začátkem pořádné zimy a začátkem lovecké sezony, začal znovu výcvik i u nás. Tentokrát jsme začaly naostro se zvěří, která se k nám dostala z honů, na které chodí můj brácha. .. Co se týče pernaté, tak bych si troufla říct, že tu už má Lauris na háku..nedělá jí problém zvěř ihned uchopit, přinést a držet, tak dlouho dokud se to po ní vyžaduje. Dokonce jsem si všimla, že v tom má trošku systém - zvěř nejdříve obejde a až pak uchopí, nebo zjišťuje, kde se jí zvěř nejlépe drží a podle toho zvolí způsob přinášení, což se mi na ní líbí (to, že dělá co se po ní chce, ale zároveň nad tím přemýšlí). Jinak nepřináší jen bažanty, ale po poslední zkoušce i kačeny, bohužel pro výcvik na kačeny tu nemáme moc fajn podmínky, takže jsme zkoušely jen aport na dvoře, bez hledání. A teď už k největšímu pokroku - zvěř srstnatá (zajíc). V loňském roce, nebyla možnost, aby si Laura zkusila aport zajíce, tak jsme trénovaly, jen na atrapě. Letos se však možnost naskytla a tak jsem se do toho pustila. Laura mě hodně překvapila, zajíce se snažila chytat, ale protože nebyla zvyklá nosit něco tak těžkého, tak jí to moc nešlo, proto jsem ji nenechala, aby zvěř vláčela, ale zkoušela jsem s ní dráždění a alespoň uchycení, s tím že jsem zajíce přidržovala, aby zbytečně nepadal. Druhý den jsem to zkoušela znova. Laura se k tomu stavěla mnohem lépe, dokonce se aportu dožadovala. :), ale ještě pořád jsme zkoušely aport na dvoře..No a až jsem viděla, že zajíce unese, tak jsem se s ní vydala na pole. Natáhla jsem stopu a nechala ji chvilku zaležet. Lauris v odložení už nervozně vyhlížela, tak jsme šly na věc. Jako minulý rok s bažantem, tak i letos se zajícem jsem od toho moc neočekávala. Jenže by to nesměla být Laura, aby nepřekvapila. Zajíce donesla a s předsednutím předala. Takže veliký úspěch. Nyní máme doma už 2 atrapy, ale konečně hoodně podobné zajíci, takže je s čím cvičit. S Lauris jsem v tomto ohledu velice spokojená a věřím, že tohle ještě není vše, čím mě Lauris překvapila a ještě jistě překvapí. ♥

fotky z výcviku zde https://lauris.rajce.idnes.cz/Cviceni_se_zveri/